דסקטופ

א' 02 יול' 2023

מובייל

בן, בן ה13 בלבד, מלמד ישראלים פורטוגזית – ועושה זאת יותר טוב מהגדולים!

במסגרת סדרת הכתבות על ישראלים בפורטוגל, הסיפור של היום קצת שונה. הפעם, הכתבה שלנו היא על ילד, ולא סתם ילד, אלא ילד – יזם.

לאחרונה, עינה של מערכת חדשות פורטוגל, נתקלה בפוסטים יוצאי דופן בנוף הישראלי – פורטוגזי. אנחנו רגילים לראות בעיקר פוסטים של שיתוף מידע על פורטוגל והצעות לשירותים שונים מישראלים העוסקים במלאכות שונות בפורטוגל.

מה שמאפיין את רוב הפוסטים, בין אם הם שיווקיים  ובין אם הם מבקשים לתת עצה או לשתף, הוא שמדובר בפוסטים שלנו, המבוגרים, "השחקנים הראשיים" ברשת שרק קולם נשמע, אבל היי, יש פה גם ילדים והרבה! המון משפחות של ישראלים גרות בפורטוגל, עם ילדים שחלקם כבר גדולים.

אז נכון, יצא לנו לסקר בעבר פעילויות של הצופים בפורטוגל ודיווחנו לכם על אירוע שהתקיים לפני כשנה של פתיחת "שבט צבר" של הצופים בליסבון, אבל הפעם יש לנו סיקור מיוחד: ילד, שכמו הגדולים, רוצה להיות חלק פעיל בשיח הדיגיטלי הישראלי – פורטוגזי ויש לו גם המון מה להציע!

לפני שנספר לכם על המיזם, קצת פרטים על בן , ילד הפלא:

בן הוא יליד קציר, הבכור מבין שלושה אחים. הוא בן לאב ישראלי ממוצא צ'יליאני ולאם ברזילאית פורטוגלית וישראלית, אשר נפגשו לפני מספר שנים בברזיל, החליטו לממש את אהבתם והקימו בית בישראל. בהמשך חלה תפנית, וכמו מרבית הקוראים של חדשות פורטוגל, גם המשפחה של בן מצאה את עצמה מתגוררת בפורטוגל.

התא המשפחתי הייחודי של בן והמסלול שעבר בחייו הקצרים, אפשרו לו לפתח מיומנויות שפה במהירות שבה רק ילדים יכולים. הוא רכש שליטה מהירה במספר שפות במקביל, כולן ברמת שפת אם:

  • עברית, אותה רכש בתקופה בה חי בישראל.
  • פורטוגזית בניב ברזילאי, שפת אימו ושפתם של אחיו הצעירים, בה הם מדברים מגיל 0.
  • פורטוגזית בניב אירופי, אותה רכש לאחר שהיגר עם בני משפחתו לפורטוגל, לפני 5 שנים.
  • אנגלית לא שפת אם 
  • שנה הבאה מתחיל ללמוד גרמנית בבית הספר 

בן הוא חלק מהשיח הישראלי – פורטוגלי ברשת ומוסיף צבעוניות לפורומים השונים, ממש כמו הגדולים.

בדרך להגשמת המיזם, בן הקים ערוץ יוטיוב: "אתגר לימוד 1000 מילים חשובות בשפה הפורטוגזית".  בתוך זמן קצר הערוץ הפך לפופולרי ולא מעט ישראלים כבר עוקבים אחריו באדיקות ובקהילת הוואטסאפ החינמית שלו יש כבר למעלה מ 360 חברים שמקבלים כמעט כל יום תכנים מעניינים בשפה הפורטוגזית(קבוצה שקטה)

מיזם ראשון מסוגו: פיתוח קורס אונליין לשפה הפורטוגזית לישראלים

אחרי שהסתקרנו ובדקנו, נודע לנו שבן כבר עובד על הקמה של קורס פורטוגזית דיגיטלי מלא לישראלים בשפה העברית, ללימוד השפה הפורטוגזית בניב האירופאי (המדובר בפורטוגל). בן סיפר לנו שחבריו ובני הדודים שלו מישראל, לא ידעו אף מילה בפורטוגזית ובתקופת הקורונה, כשכולם היו סגורים בבתים, הוא החל לפטפט וללמד אותם פורטוגזית דרך הזום.

כעבור זמן קצר החליט לייצר מצגות שיעזרו לו להעביר את התכנים. הוא קיבל השראה מהלימודים בבית הספר, שם ממוצע הציונים שלו בלימודי פורטוגזית עומד על 95.

לאחר מגפת הקורונה והחזרה לשגרת החיים, בן החל להתעניין בעולמות בניית האתרים והדיגיטל ומצא עניין רב בנושא. הוא הבין שיוכל לשלב בניית אתר אינטרנט עם לימוד השפה הפורטוגזית, שבה כבר התנסה בימי המגפה.

בן פנה להוריו בנושא וקיבל מהם תמיכה מלאה.

למרות ציוניו הגבוהים בשפה הפורטוגזית, הוריו שכרו עבורו מורה מוסמכת לשפה הפורטוגזית, כמלווה שתעזור למקד ולהשביח את תכני הקורס, תוך שימת דגש חזק על מיומנות הדיבור ועל רכישת אוצר מילים רחב.

כך, בסופו של דבר התלמידים יוכלו ממש לדבר ולהבין את השפה בביטחון ולא רק להכיר אותה ברמות הבסיסיות.

A1-A2

B1-B2

בן בדק ומצא שרוב הקורסים ללימוד השפה הפורטוגזית, בדרך כלל מכינים את התלמידים למבחן B2-A2 בלבד.  

הקורס כולל מערך מלא של שיעורים קצרים בני 2 עד 9 דקות, המועברים בליווי מצגת וידאו עם דוגמאות והסברים. לכל שיעור יש תרגול בדף עבודה, ספריית שמע ללימוד אוצר מילים ומבחן מסכם לכל נושא.

בן מציין שהערך הגבוה ביותר שהתלמידים שלו מקבלים, הוא מהחברות בקהילה הסגורה של התלמידים בוואטסאפ שנקראת

MASTER PORTUGUÊS

ישנה קבוצה שקטה לקהילת התלמידים שבה נשלחים תכנים לימודיים יום יומיים. בנוסף ישנה קבוצה שהיא פעילה, חיה ובועטת ובה כל התלמידים יכולים לבטא את עצמם, לדבר ולקשקש בפורטוגזית.

התלמידים יכולים להצטרף בכל זמן לכל קבוצה לפי רצונם החופשי.

בקבוצות הקהילה, התלמידים מקבלים תוכן יום יומי שעוסק בחיי השגרה של כל אחד מאיתנו, לדוגמה:

מה יש במקרר? מה כתוב על השלטים ברחוב, במאפיה, בסופרמרקט, בקולנוע, בעיר ובחווה. איך מבצעים קנייה באתר אינטרנט של רשת מזון? איך מזמינים כרטיסים לקולנוע? הכל, כמובן, בשפה הפורטוגזית.

הקורס יכיל מעל ל 120 שיעורים שיכסו את כל האספקטים של השפה הפורטוגזית בניב הפורטוגלי. 

ברגע זה במערכת הקורס המתקדמת ישנם כ 35 שיעורים מלאים זמינים לתלמידים שלי ואני ממשיך לייצר מצגות ומערכי שיעור לשאר הנושאים הרלוונטים. 

מערכי השיעור מתחלקים לקבוצות תוכן

תוכן פונקציונלי: להגיד שלום ולהתראות, להציג מישהו ולהגיב לכך (להכיר אנשים), להתנצל, להודות, להבהיר לדובר כשאינו מובן, לשאול מישהו אם יוכל לדבר לאט יותר או בקול רם יותר, לבקש לחזור על הדברים, לאיית את השם או מילה אחרת, לבקש לכתוב משפט לא מובן, לזהות אנשים, מקומות וחפצים, לתאר אנשים, מקומות וחפצים, להתייחס לפעולות שגרתיות, להביע הסכמה ומחלוקת, לשאול אם אפשרי או לא לעשות משהו, לשאול אם אוהב/ת או לא אוהב/ת, להזמין ולהציע משהו, לקבל או לדחות הזמנות או הצעות, להתחיל ולסיים שיחה. בנוסף ילמדו שמות יבשות וארצות, מונחים בעיר, בשדה התעופה, בקניון, מושגים מעולם המוזיקה, צבעים, גוף האדם, ירקות, פירות ומזונות שונים, משקאות, כלי תחבורה, המשפחה שלי, מושגי מסעדה, ביגוד, מזג האוויר ושושנת הרוחות.

תוכן דקדוקי: משפטים בסיסיים (ברכות, פרידות), הבנת הוראות חשובות, שאלות בסיסיות (מה, איך, מי וכל מילות השאלה), ביטויים יומיומיים, הזמנות, בקשות, אותיות אלף-בית, יסודות של הגייה ואינטונציה, שם העצם, שם התואר, התאמת זכר ונקבה, ימים בשבוע, חודשים ועונות השנה, תאריכים ומספרים, שמות גוף, שימושים בסיסים של הפועל SER (להיות) שהוא אחד הפעלים החשובים ביותר בשפה, שימושים בסיסים של פועל ESTAR (להימצא), שימושים בסיסים של HA, כינוי שייכות, תוארי פועל, מילות יחס בסיסיות, פועל FAZER (לעשות), הווה רגיל, הווה חריג, שימושים של הפועל SABER (לדעת), ESTUDAR (ללמוד), פעלים שימושיים: PODER (יכול), QUERER (לרצות), TER (צריך), פעלים רפלקסיביים, פועל GOSTAR, עבר פשוט, פעלים רגילים וחריגים, IR (ללכת) + שם הפועל, עבר, עתיד, יחיד – רבים, 3 קבוצות פעלים AR-ER-IR.

 

שיעורים לדוגמא 👇

תרומה לקהילה

הפנינו שאלה חשובה לבן:

ראינו באתר שלך שחלק מההכנסות של הקורס נתרמות לטובת ילדים. תוכל לספר לנו קצת על הנושא?

בן: "כאשר פניתי להורי בנושא בניית האתר ויצירת הקורס, הבטחתי להם שאתרום חלק מההכנסות לטובת הקהילה ונתתי להם לבחור למי לתרום. סבתא שלי, סבתא תמר ז"ל, שלא זכיתי להכיר, עבדה שנים רבות בכפר הילדים "נרדים" שבערד. אבא שלי גדל והתחנך בפנימייה ואני מכיר הרבה אנשים טובים אחרים שגדלו בפנימייה. לכן בחרתי לתרום לכפרי הילדים של הארגון הבינלאומי SOS CHILDREN VILLAGES.

 

אני מאמין שאף ילד או ילדה לא צריכים לגדול לבד. אני זכיתי במשפחה חמה, תומכת ואוהבת, אבל ישנם הרבה ילדים בעולם שזקוקים לאהבה ותמיכה ממקום אחר. העולם שייך לצעירים, אנחנו דור העתיד וחשוב לחזק את מי שלא זכה לבית חם ואוהב.

אני מקווה שאצליח להגביר מודעות לארגון החשוב הזה, שפועל היום בכ- 135 מדינות בעולם, כולל ישראל ופורטוגל.

הארגון נוסד אחרי מלחמת העולם השניה, כאשר המלחמה הותירה המון ילדים יתומים ללא משפחה. במסגרת התרומה שלנו, כל מי שנרשם לקורס יוכל לבחור לאיזה עמותה הוא רוצה לתרום, לכפר הילדים "נרדים" בערד או לכפר הילדים שב Villa Nova de Gaia Portugal.

לאחר מתן התרומה, התלמיד יקבל מכתב תודה רשמי על תרומתו, מהמוסד שהוא בחר".

כששאלנו את בן אם נשאר לו זמן לתחביבים נוספים הוא פרס בפנינו רשימה ארוכה. מסתבר שבן עוסק גם בניגון מוזיקה אלקטרונית, באילוף הכלב שלו, רועה גרמני בשם זיו, בטיפול בחיות המשק בחווה וגם בקריאת ספרים, טיולים ומחשקי מחשב. בהקשר זה נציין שלאחרונה, בן ומשפחתו עברו לגור בחווה במחוז Viseu, לאחר 5 שנות מגורים בעיר Porto.

בן, מה לגבי עלות הקורס?

"עלות הקורס הינה 990€. באתר שלי ברגע זה יש מבצע לזמן מוגבל, וניתן לקבל את הקורס עם 50% הנחה, בעלות של 495€ בלבד!

אני גם נותן אחריות מלאה לנרשמים: 100% החזר כספי מלא למי שלא יהיה מרוצה, ללא אותיות קטנות ובלי שאלות, כי אני רוצה תלמידים מרוצים בלבד!

בנוסף, אני גם מעניק לחברי מועדון "חדשות פורטוגל", הזדמנות חד פעמית: הנחה של 80% על מחיר הקורס.

ההטבה מוגבלת בזמן עד ה 15 למאי 2023 וזו בהחלט הזדמנות חד פעמית שלא תחזור לעולם!

למימוש ההטבה הקליקו כאן 👈 https://portugalisrael.com/membership 

לאתר הקורס פורטוגזית "לדבר פורטוגזית בפשטות"הקליקו כאן 👈 https://www.fala-portugues.com

בכל שאלה מוזמנים לפנות ל "לדבר פורטוגזית בפשטות" ישירות לוואטסאפ 👈   https://wa.me/351924955572

במידה ויש לכם עדויות ומידע לשתף אותנו בנושא אתם מוזמנים לשלוח אותו אלינו  למייל של המערכת:

[email protected]

אוהבים את פורטוגל ? שתפו בקליק

מאמרים נוספים

רוצים לדבר עם המומחים שלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן