דסקטופ

א' 02 יול' 2023

מובייל

פורטוגל השמידה כ-3.5 מיליון מנות חיסונים לקורונה

מכיוון שחיסונים עברו את תאריך התפוגה שלהם והעמידה לחיסון קוביד-19 בירידה, מספר מדינות באירופהנ נאלצות לזרוק חיסונים. בפורטוגל שיעור החיסונים שנרק הוא 8.5%.

פורטוגל השמידה כ-3.5 מיליון מנות חיסונים נגד קוביד-19 (קורונה וירוס) שנרכשו באמצעות מנגנון הרכישה המשותף של האיחוד ההאירופי. המידע נחשף על ידי העיתון "Público", בתקופה שבה הנציבות האירופית מנסה לנהל משא ומתן מחדש על חוזים עם חברות תרופות עקב הצטברות מנות חיסונים שלא נעשה בהן שימוש ופג תוקפן של מנות החיסון לשימוש.

בין 2020 ל-2023, פורטוגל סגרה 14 חוזים עם שישה ספקי חיסונים, וכ-40 מיליון מתוך 61.7 מיליון המנות שהוזמנו ונרכשו נמסרו. מתוך אותם 40 מיליון, נעשה שימוש ב-28.5 מיליון מנות; 8.1 מיליון נתרמו, ופורטוגל מכרה מחדש 2.6 מיליון למדינות אחרות. פורטוגל צפויה לקבל יותר מ-20 מיליון מנות השנה, אך כעת פורטוגל מצפה לצמצם את היקף יבוא חיסוני הקורונה, כמו כן פורטוגל חפצה בהארחת זמני האספקה של החיסונים בעתיד.

Caucasian woman patient getting vaccinated against coronavirus receiving covid vaccine
Caucasian woman patient getting vaccinated against coronavirus receiving covid vaccine

כמו במדינות אחרות החברות באיחוד, גם בפורטוגל, הקמפיין למנת חיסון חיזוק (פעם רביעית) – כבר לא השיג את תוצאות ואנשים לא רוצים כבר להתחסן: סבב החיסון האחרון הוביל 79% מהקשישים בני 80 ו להתחסן, נתון שעומד בניגוד ל-97% של הבוסטר הראשון. אנשים בגילאי 50 עד 59 הראו הידבקות של 45%, לעומת 87% בבוסטר הראשון. כמו כן, על פי העיתון "Público", בין ה-17 ל-23 באפריל, ניתנו רק 187 מנות חיסון בממוצע ביום בקמפיין הבוסטר.

במידה ויש לכם עדויות ומידע לשתף אותנו בנושא אתם מוזמנים לשלוח אותו אלינו  למייל של המערכת:

[email protected]

אוהבים את פורטוגל ? שתפו בקליק

מאמרים נוספים

רוצים לדבר עם המומחים שלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן